addthis share buttons

Τρίτη, 6 Μαρτίου 2012

Συνταγή: κουλούρι Θεσσαλονίκης. Αδυνατιστικό, πλούσιο σε ασβέστιο και βιταμίνες!


Υλικά για 10-12 κουλούρια:
450 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 φακελάκι ξερή μαγιά (8γρ)
¼ φλυτζανιού ελαιόλαδο
Μισό κουταλάκι αλάτι
Μισό κουταλάκι ζάχαρη
Μια κούπα χλιαρό νερό
100 γρ σουσάμι
Σε μεγάλο μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι με την μαγιά, το αλάτι και τη ζάχαρη. Ρίχνουμε και το λάδι.
Ζυμώνουμε μέχρι να απορροφηθεί το λάδι και να γίνει η ζύμη σαν τρίμμα. Τότε προσθέτουμε λίγο-λίγο το χλιαρό νερό ζυμώνοντας συνέχεια, μέχρι να πετύχουμε μια ζύμη σφιχτή που δεν θα κολλάει στα χέρια.
Σκεπάζουμε με καθαρή πετσέτα και αφήνουμε σε ζεστό μέρος να φουσκώσει και να διπλασιαστεί σε όγκο, περίπου 30 λεπτά.
Αφού φουσκώσει καλά, ξαναζυμώνουμε για 5 λεπτά.
Βάζουμε το σουσάμι σε ταψάκι. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 20ο. Στρώνουμε ένα μεγάλο ταψί με λαδόκολλα.
Μοιράζουμε τη ζύμη σε 10-12 ίσα κομμάτια, ανάλογα με το μέγεθος που θέλουμε τα κουλούρια μας.
Πλάθουμε το κάθε κομμάτι σε μακρύ κορδόνι. Αλείφουμε με νερό, ενώνουμε τις άκρες και τοποθετούμε το κουλούρι με προσοχή στο σουσάμι, να κολλήσει παντού.
Αραδιάζουμε τα κουλούρια στη λαδόκολλα και ψήνουμε στους 180ο για μισή ώρα περίπου, μέχρι να ροδοκοκκινήσουν.
Ψήνουμε μόνο όσα κουλούρια θέλουμε να καταναλώσουμε. Τα υπόλοιπα τα τυλίγουμε σε αλουμινόχαρτο και τα βάζουμε στην κατάψυξη.
Τα βγάζουμε να ξεπαγώσουν και τα ψήνουμε όταν θελήσουμε φρέσκο, ζεστό κουλουράκι!
συνταγή:bettyscuisine.blogspot.com
ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΘΕΣΑΛΟΝΙΚΗΣ=ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ
Το σουσάμι λόγω της βιταμίνης Ε και της δράσης των λιγνανών του, διαθέτει σημαντικές αντιγηραντικές και αντιυπερτασικές ιδιότητες. Επίσης σχετικές μελέτες έχουν δείξει ότι το σουσάμι προστατεύει από εγκεφαλικά επεισόδια, λόγω της ανασταλτικής του δράσης στην αύξηση της πίεσης και στη δημιουργία θρόμβων.
Στο σουσάμι περιέχονται επίσης βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως Β1, Β2 και νιασίνη, βιταμίνη Ε, μεταλλικά άλατα και ιχνοστοιχεία όπως το ασβέστιο, ο φώσφορος, σίδηρος, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος αλλά και το σελήνιο.
Κουλούρι Θεσσαλονίκης: Θερμίδες
Κουλούρια απλά (1)    65 (θερμίδες)
Κουλούρια κανέλας (1 μικρό)    70 (θερμίδες)
Κουλούρια με σουσάμι (1 μικρό)    90 (θερμίδες)
Κουλούρια σμυρνέικα (1 μικρό)    85 (θερμίδες)
Μουστοκούλουρο (1 κουλούρι)    130 (θερμίδες)

ΠΗΓΗ

Αν σας άρεσε το θέμα διαδώστε μας με ένα κλικ Ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας στο diadrastiko

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου